Google
 

RECENT POSTS

13 October, 2006

BOOK OF TOK AWANG NGAH




This book brief about people of Malay Muslim phenomenal feat of endurance . This story around the Colonial era of Malaya history till year 1980 .

( KISAH BENAR DARI TOK AWANG NGAH )
Buku ini mengisahkan hal kehebatan orang Melayu Islam zaman sebelum merdeka hingga sekitar 1980 an. Bila membaca buku tersebut terasa seolah kita berada di zaman dulu yang penuh dengan kedamaian desa.

Diceritakan bagaimana dukun , pawang dan alim ulama yang handal menggunakan ilmu batin mengubat pesakit misteri atau pun penyakit biasa.

Ada yang menggunakan khidmat dari kalangan hantu dan Bunian . walaupun kehebatan mereka terserlah tetapi tidak dapat menandingi alim ulamak atau bomoh yang menggunakan ayat Al Quran untuk mengubati pesakit.

Tidak dapat dipastikan samada Tok Awang Ngah masih ada lagi kini.

8 comments:

Anonymous said...

Salam,

Saya berminat utk membeli semua koleksi cerita Tok Awang Ngah jika ada. Jika tidak boleh dijual maka saya harap sgt kalau dpt difotokopi buat saya. Saya janji akan bayar semua kos tersebut. Dulu ada simpan buku2 ni tapi dah hilang dan saya amat menyukai semua cite2 tesebut sbb ada selitkan unsur2 kampung, unsur2 agama, teladan dan sebagainya. Saya tak setuju mengatakan ianya tahyol krn benda2 mistik dlm dunia melayu memang ada selama mana manusia bersahabat dgn makhlus halus ini.
Boleh hubungi saya di 013-3333 507 (zam)

sky said...

salam...
boleh tak saudara buatkan satu blog yang memuatkan semua cerita dari buku tok awang ngah..boleh lah sama-sam kita membacanya kerana buku-buku tersebut tidak lagi berada dipasaran..sekian

Anonymous said...

saudara, saya amat berminat dgn buku tok awang ngah kepunyaan saudara. bolehkah saudara jualkannya kpd saya?

hubungi saya di: 013-2266 586 (Bard)

Anonymous said...

Salam saudara Abdul Shomad.

Saya mohon izin untuk memaklumi sky bahawa anda boleh lawati link http://tokawangngah.blogspot.com

Sekian terima kasih.

Isma said...

Assalamualaikum.

Saya berminat utk beli sekiranya en. mahu menjual buku tersebut.
Saya pn collect juga cuma byk lagi buku yg belum ada.
Sila email myzura01@gmail.com.
Tq.

Teratai said...

Hai...saya berminat utk meminjam buku saudara... Sebab sekarang tiada lagi di pasaran... Ada caranya x?

Teratai said...

Hai...saya berminat utk meminjam buku saudara... Sebab sekarang tiada lagi di pasaran... Ada caranya x?

Unknown said...

Salam saudara zam.. Dah ada ke koleksi buku tu

Today's Issues

News